Po príjazde na letisko vyplníte a podpíšete "Čestné prehlásenie pasažiera pre zoskok v tandeme". Potom sa oblečiete do kombinézy na zoskok a tandem inštruktor Vás ustrojí do špeciálneho postroja pre zoskok. Potom Vám vysvetlí ako priebeha tandemový zoskok a nacvičíte si pozíciu pre výskok z lietadla, pozíciu pre voľný pád a pozíciu pre pristátie.
Po nastúpení do lietadla v sprievode inštruktora sa posadíte na určené miesto. Vo výške 3000m si Vás inštruktor pripúta k svojmu padáku. Vo výške 4000m sa otvoria dvere a parašutisti začnú vyskakovať v krátkych intervaloch. Tandemy idú z lietadla ako posledné. Posadite sa do dverí lietadla a zaujmete pozíciu pre zoskok.
Vo dverách zaujmete pozíciu pre výskok, podľa pokynov inštruktora. Sedíte pred inštruktorom, nemusíte sa báť že nevyskočíte. Ruky pasažiera sa držia postroja, nohy sú zakopnuté, telo prehnuté, hlava zaklonená. Rýchlosť lietadla je približne 140km/h, cítite vietor. Nasleduje výskok.
Približne po piatich sekundách dostanete od inštruktora signál na zmenu pozície rúk. Už sa nebudete držať postroja, ale ruky premiestnite do základnej parašutistickej pozície. Vychutnávate si zoskok, rýchlosť už dosiahla cca. 200km/h. Necítite vlastú hmotnosť, iba vietor. Voľný pád trvá približne 50 až 55 sekúnd.
Vo výške 1500m nad terénom inštruktor otvorí padák. Spomalenie je plynulé, nie je pri ňom žiadne trhnutie, padák sa otvára postupne.
Je to veľmi príjemná a relaxačná časť zoskoku. Let je hladký. Padák sa riadi pomocou riadiacich šnúr, pravej a ľavej. Ak sa na to cítite, môžete padák riadiť za asistencie inštruktora, až do výšky 300m nad terénom. Potom už riadi padák iba inštruktor a navedie padák do zóny pristátia.
Zoskok sa blíži ku koncu, zem sa približuje. Vo výške cca. 10m Vám inštruktor dáva pokyn k zdvihnutiu nôh. Pristátie je hladké, necítite žiadny náraz. Pristávame na zadok alebo na nohy do stoja, v závislosti od sily vetra.